Hyvin meni agiharkat, tultiin tällä kertaa melkein vartti myöhässä, muut oli kerenneet jo aloitella A-esteen harjoittelua.. Me päästiin kuitenkin hyvin mukaan :)
A-esteellä mulla oli vähän ongelmia saada koira pysähtymään kontaktipinnoille, oon nyt sattunut luistamaan välillä niistä kontaktipinnoista.. a-esteen suorittaminen meni muuten melkein mutkattomasti, Helmi vaan yrittää luistaa siitä että sen tarvitsis mennä se, kovasti yritti hyppiä ja pomppia mun ja esteen välistä, mut kun palattiin takaisin, niin kyllä se sitten meni :)
A-esteen jälkeen meillä oli vuorossa keinu. Keinua me ollaan kahdestaan harjoiteltu paljonkin, mutta siinä kanssa ne kontaktipinnat..koira mokaa kun omistaja on laiska. ;) Keinussa oon opettanut Helmille että heti stoppi kun alkaa keinu laskeutua alas päin, ja sitten vasta liikutaan kun keinu on alhaalla. Nyt oli vähän hämminkiä koirassa siinä, kun ohjaajat hidastivat laudan maahanosumisvauhtia..kyllä se koira silti tajus suorittaa sen, mut sain vähän moitetta niistä kontaktipinnoista ;) Pitää ottaa niskasta kiinni itteäni, ja ruveta oleen niiden kanssa tarkempi.
Lopuksi vedettiin pientä "rataa" johon sisältyi kaksi hyppyestettä + putki. Ja kyllähän tää meiän neiti osas mennä hyvinkin, mut kukapa muukaan kuin minä rupesin säheltämään käsillä siihen tahtiin, että olis olettanut että koira menee ihan sekasin, mut kyl se kuitenkin toimi tosi hienosti ;) Putkesta ulos tullessaan piti vähän katsella että hei minne päin mun pitääkin mennä, ja rupes katseella ettimään mua, mut heti kun äänen kuuli niin lähti kipittämään kohti hyppyestettä.
Helmin kanssa harjoiteltiin harkkojen jälkeen a-estettä, keinua & keppejä + hyppyesteilläkin hypytin sitä :) Keinua harjoitellessa koira puri mua, ja verta sitten vuos koko matkan pysäkille, ja siellä vasta veren vuoto tyrehtyi kokonaan -.-" Kepeillä Helmi meni tosi hienosti, ylpeä olin siitä, enkä itekään häseltänyt niin paljoa käsillä :'D Kepit meillä menee parhaiten sillein, että koira on mun oikeella puolella, mut oon yrittänyt silleinkin harjoitella, että koira menee myös mun vasemmalla puolella kepit "hyvin" :)
Mä olin itse vähän hermoheikko kun kuntopoluilla käveltiin, koko ajan vilkuili ympärilleen ja varmisteli ettei näy käärmeitä :'D en oo ikinä elävää kyytä nähnyt, enkä halua nähdäkään..kahdessa kuolleessa oli jo aivan tarpeeksi, jotka nähtiin kentälle menomatkalla. Kivat treenit oli, ens kertaa taas ootellaan!