Eli tänään meidän matka taittui vinttikoiraradalle Tuomarinkylään, jonne oltiin Miran kanssa lupauduttu myymään arpoja match show'hun. Paikan päällä ollessa saatiin tieto, ettei arpoja olekaan myynnissä, ja mentiinkin tarkastelemaan rokotustodistuksia :) Koirat sidottiin tolppaan kiinni, ja siellä ne sitten räksyttivät Nean siskon riesana.
Kun kello tuli 12, tulikin meille aika mennä kehälle, ja tsadam, kaikki kehät olivatkin aivan sekasin, ja junior handler, johon oltiin myös ilmoittauduttu, alkoikin pienten kanssa samaan aikaan, vaikka sen piti tulla vasta pienten jälkeen. Me oltiin sitten junnukehässä silloin kun piti olla pienten kehässä, ja kaveri sitten ilmoitti kehäsihteerille, että me ollaan junnukehässä, ja koska ei kukaan päässyt pienten kehään, siellä aloitettiinkin veteraanit.. Junior Handlerista meille ei tullut sijoitusta, ensikertalaisia ollaan, ja mulla ei ollut hajuakaan mitä pitää tehdä :'D Tuomari sitten rupesi kovaan ääneen selittämään, että hän on meitä opettamassa, ja mitäs muuta se sanoikaan..
Pienten kehään päästessä mä olin ihan hermoraunioina, Helmi ei kuunnellut mua yhtään, ja kun piti ravata, neiti päätti laukata. Sininen nauhahan sieltä sitten lopun kaiken tuli, enkä yhtään ihmettele ;) Mut sinistä nauhaahan mä olin havitellut jo pari kertaa, et näkis tulisko sinisten kehässä sitten sijoitusta. Mut nyt en nähnyt mitään toivoa siihen, koska Helmi meni niin surkeesti kun olla ja voi.
Kun sinisten ryhmäkehän aika sitten tuli, Helmi toimi jo vähän paremmin, ja kun muita koiria pudoteltiin, mä olin jo varma että meiätkin pudotetaan. Sitten kun tuomari rupesi koiria juoksutettaessa sanomaan takana olijoilleni, että hei vaihtakaas paikkaa, mä vilkasin taakseni, että puhuuko se mulle, kun sitten tajusin, että kehässä on enää kaksi koiraa mun ja helmin kanssa, sekosin ihan kokonaan, ja tuomari tulikin kättelemään mua ja sanomaan et ollaan ykkösiä D: järkyttävää oli, en olis ikinä uskonut aamulla, että oltais sinisten ykkösiä o.o Saatiin palkinnoiksi valjaat, hihna, punainen ruusuke, sitten sellainen 'mitali' jossa on ykkönen ja lukee Match Show 16.5.2009 Helsinki. Ja arvosteluhan meni näin "kaunis pää. saisi olla suorempi ylälinja. reipas liikkuminen." Tosi ylpeä olin Helmistä, tosi hyvin meni <3
Ja kun lopuksi jaettiin jotain 'palkintoja' järkkääjien kesken, saipa meiän Helmi sitten uuden pannankin vielä ;) Tuli sitä jotain kotiin viemisiä!
Tosi kiva reissu oli, Repekin pääs sijoittumaan SIN4, ja sai komian ruusukkeen! Kiitti tosi paljon Miralle, Nealle, ja Lindoille seurasta. ;)
ja nyt ootellen uusia mätsäreitä!

 

1242550201_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kuvasta kiitos Tania Torviselle.

1242550261_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kuvasta kiitos Linnealle.

1242550310_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kuvasta kiitos Nealle.

1242550386_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
kaikki mitä sieltä mätsäristä sitten kotia lähti :)