vauvauvau(va). me käytiin helmin kanssa junalla helsingissä, kun mentiin hennan riesaksi koiria lenkittämään :::) Helmi ihan innoissaan oli heti lähössä, ja junaankin meno siltä sujui jo ongelmitta, mitä nyt hirveellä kiireellä piti loikkia junaan. Rullaportaihinkin jo mentiin ongelmitta, eteenpäin yritettiin, kunnes istahdin sitten helmin viereen. Junassa yksi mies tosin katsoi meitä murhaavasti, kun Helmi hyppäsi viereen penkille, ja rupesi ikkunasta ulos katselemaan, muttei me siitä sitten lainkaan välitetty. Eipä siinä vieressä ketään muutakaan istunut, niin miksei sitten koira?
Asemalla saatiin taas vähän odotella Hennaa & Miloa, mutta kyllä ne silti paikalle tulivat etteivät meitä kokonaan hylänneet =) Käveltiin jonnekin...olikohan se kukkula? jossa Henna sitten vähän otti Milon kanssa tokoa. Lähdettiin sitten kävelemään...jonnekin suuntaan, ja mä kävin uittamassa helmiä..se on oikeen innokas uimari! vaikka kyllä mä sen nameilla taisin veteen houkutella...aivan sama :D Käveltiin siellä jossain, oltais koirapuistoon menty, mutta sitten se yks räksyttävä pikkufifi meni sinne ja helmi ois syönyt sen päivälliseks jos oltais menty..Käveltiin sitten jonkun sillan yli toiselle puolelle, mutta pian Henna ilmottikin että käännytään takasin päin kun se tie taitaa mennä..jonnekin. ei kaikilla oo pitkää muistia :( Käveltiin sitten öö jonnekin suuntaan taas vaihteeks, ja sitten pääs helmi taas uimaan! henna ei tosin vieläkään suostunut menemään leikkimään sen kanssa vesileikkejä, vaikka oli niin mulle luvannut >8( mä niin odotin sitä hetkeä, mut se lupas et ens kerralla sitten (ENS KERTA ON 22.08). Mä taisin vähän helmiä tönästä sinne veteen, mutta mä halusin että se uis, hyvää liikuntaa siinä sillekin läskimakkaralle..
Henna otti hurtista pari yhteiskuvaa, ja helmi maltto pysyä paikallaan o: ihme oli tapahtunut. En ainakaan hoe päässäni joka toinen sekunti "helmipysyipaikallaanhelmipysyipaikallaan". =) niin joo mitäs mä olinkaan kirjottamassa.. SITTEN ME MENTIIN TAAS JOHONKIN SUUNTAAN. Käveltiin asemalle päin, ja Helmi pääs taas käymään uimasssa. Kävin saattamassa sitä veteen taas, ja se sai uida :) Yritin Milon hihnan avulla vetää Hennankin veteen, muttei se suostunut tulemaan, ilkeä tyyppi.
Helmistä tulee kunnon lintukoira, se näki vihreitä lintuja, ja jahtas muutenkin ihan noita tavallisia lintuja. Ja ois kovasti halunnu jahdata niitä. Sillä se järki luistaa aina.
Mentiin sitten bussilla kotiin, Henna ei antanut meille tälläkään kertaa Miloa mukaan, vaikka mä kuulin meille kotiin asti kuinka sen pikkuaivot raksuttivat "missähelmi missähelmi missähelmi etsihelmi etsihelmi etsihelmi". Juuri kun päästiin kotiin, ja sain koneen auki, niin kävi sitten niin kivasti, että vettä alkoi kaatamalla satamaan ja ukkosti, kyllä oli käyny hyvä tuuri kun vasta sitten alotti ton kun päästiin kotiin!

Illalla käytin koiran vaan talon lenkillä pissalla, kun se oli ihan rättiväsynyt, ja kun koira oli vapaana, eikä sitten kuunnellut mua kun pyysin sitä odottamaan, niin menin sitten talon nurkalle sitä piiloon, koska yleensä se silloin tulee luokse. Viis minuuttia kuluu, ja koira vaan seisoo paikallaan ja tuijottaa että millon mä ajattelin tulla esiin..sitten mun oli pakko tulla pois piilosta, ja koira laukkas luokse ilosesti :') Mun taktiikat ei ihan onnistuneet, mutta kyllä sain sen koiran silti tuleen luokse.

ja lopuksi sitten hennan hienoja kuvia =)

1249549150_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
mitäköhä se koira tuijotti, tuijottikse mua vai jotai muuta :'D henna osaa kuvataa.

1249549189_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
uitin helmiä, siinä ei ollut syvää vaikka vois niin luulla, siinä oli kiva hiekkapohjakin :p se pyys katseellaan hennaa ja miloa pelastaan sen, mutta ei ne pelastanu =(

1249549275_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
nyt se meni kyllä ihan ite veteen, paitti saatoin mä nameilla avustaa mut ihan sama.....meni kuitenkin!

1249549288_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
se ei tienny mitä tehdä :(

1249549394_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
se tais tuijottaa hmm...mua?

1249549408_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
mitäköhän se tossakin hommaa..