Eli eilen käytiin Hau-Open mölleissä toista kertaa. Alunperin Mikaelan ja Taon piti vain saattaa mut ja Helmi purinalle, mut toisin kävi, ja osallistuivathan hekin sitten mukaan :--D Mun onni..
Käytiin Mikaelan kanssa juoksuttelemassa koiria pellolla, ja Helmi alkoi sitten siellä oksentelemaan, ja oksensikin jotain viisi kertaa ;s Siinä vaiheessa rupes miettimään, että pitäskö jättää osallistumatta. Kun koira näytti sitten paremmalta jo parin tunnin päästä, niin päätettiin sitten kuitenkin osallistua :)
Helmi oli vähän mustis, kun Tao sai Roosa-sheltistä kaverin, ja nää leikkivät keskenään, ja Helmi jäi ulkopuolelle. Kyllä se Tao saa vielä kunniansa kuulla siitä..
Meille tuli sitten lopulta radalta 20vp, kielto putkelta, hylky aalta (palautin koiran aalle, koska se ei pysähtynyt kontakteille, muuten olis mennyt oikein) ja koska valjaat olivat päällä, niin siitä sitten hylky 15vp noihin 20vp lisää. :) Olin kuitenkin ihan tyytyväinen, toi koira tarttis vaan paljon paremman ohjaajan kun minä, mut sitä ei sitten tiiä miten se muilla toimis :--D Mä onnistuin unohtamaan putkelta tulon jälkeen, että pitääkö mun mennä muurille vaiko aalle, tuli siinä pieni stoppi, ja miettimistä että hei minne mun pitikään mennä. En ihan varma ollut pitiks aalle vai muurille mennä, mutta lopulta päätin että mitä sitä turhia ruveta miettimään, että muurille vaan! ja sinnehän me sitten mentiin, ja niin pitikin :--D Rata oli kyllä älyttömän vaikea, olis pitänyt paljon tehä takaaleikkauksia/ valssauksia, ja nehän on mulla vielä vähän hakusessa, eikä koirakaan kunnolla osaa, mut osaa kuitenkin paremmin kun minä. Loppujen kaiken sijoituttiin sitten 21, ja aika oli 51s joka oli myös ihanneaika. :)
Äiti vähän suuttui, kun soitti mulle puoli kahdentoista aikaan yöllä, että missäs päin mä olen, ja kuuli että oon vielä purinalla. Käski soittaa iskälle ja kysymään voiko se hakea, mut eihän iskä tietty vastannut. Mikaela sitten ehdotti, että josko myö mentäis niille yöks, ja se sopikin niin mulle että äidille :) Pääsinpäs näkemään niiden toisen koirankin! Tessu olikin sitten ihan hulluna Helmiin, ja kulki koko ajan neidin takapuolessa kiinni. Kun Helmi sitten haastoi Tessun leikkimään, ja yritti leikkiä poitsun kanssa, mä olin ihan äimänkäkenä, ja niin oli Tessukin, kelle Helmi oli hammasta näytellyt aiemmin :'D Tessu rukka koitti paeta Helmiä joka koitti leikkiä, mutta Helmipä ahdisteli tämän nurkkaan.. Sai siinä naureskella, ja vatsaansa pidellä!
Yö sujui ihan hyvin, vaikka mulla oli kyllä mennä hermot, kun Helmi olis halunnut Mikaelan huoneesta ulos, mutta mä en halunnut sen menevän, ettei tuu mitään tipsugööttipentuja, kun en ollu varma Helmin juoksuista, ja kun Tessu oli kauheen kiinnostunu Helmistä :--D Päivikin olis varmasti riemastunut, jos kuulis sitten että meillä olis Helmillä pennut, jotka on sekarotusia :---D
Käytettiin koirat piiiitkällä aamulenkillä, ja sen jälkeen oli tarkotus mennä treenaileen tokoa kentälle, mutta kun Helmi oksens uudemman kerran ruuat ulos, ajattelin että meiän on ehkä parempi lähteä sitten kotiin päin. :) 53 lähtikin melkein heti asemalta, joten sillä päästiin kätevästi kirjaston luo, josta meillä oli n. 1km matkaa kotiin :) Kotona Helmin ja Tupen ilahduttava jälleen näkeminen - purevat toisiaan ja murisevat & haukkuvat :--D

Kiitos ihan kamalan paljon Mikaelalle siitä, että saatiin tulla niille yöks, eikä tarttenut lähteä enää haahuilemaan junilla ja busseilla kotiin päin :)

1249409519_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tao ja Hempu <3

1249409654_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Roosa, Tao & Helmi. Tao petti Hempua Roosan kanssa ;(

1249409735_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
ja yks kuva Mikaelaltakin, pitihän Tessukin ikuistaa tänne blogiin :)